Ugrás a fő tartalomra

Egyszerű gombás rizottó parmezánnal

Gyorsan és egyszerűen elkészíthető rizottó receptjét szeretném most megosztani. Mindennel együtt kb. 45 perc alatt kész van. Finom és laktató, bármilyen savanyúsággal tálalható.

Hozzávalók:

  • rizs
  • olaj
  • csiperke gomba (lehetőleg ne konzerv)
  • vöröshagyma
  • parmezán sajt
  • fűszerek
Friss csiperke gombával a legfinomabb - Fotó: publicdomainpictures.net

Elkészítés:

Tegyük fel a rizsnek szánt vizet főni, míg felforr, mossuk jól át a rizst. Ha a víz már forr, dobjunk bele egy leveskockát, majd mehet bele a rizs, és fűszerek (én egy kis sót, őrölt borsot és egy kis petrezselymet használtam). Vegyük kisebbre a lángot a rizs alatt. Közben szeleteljünk fel egy fej vöröshagymát, mossuk meg a gombát, szedjük ki a szárát, kockázzuk fel (én kisebb és nagyobb darabokat is hagytam). Kis olajon üvegesre pirítsuk a vöröshagymát, és öntsük rá a gombát. Eközben a rizs valószínűleg már elfőtte a vize nagy részét, ha már csak kis lé bugyog a rizs fölött (ha megkeverjük, akkor nem marad a rizs fölött a léből), vegyük le a tűzről, hagyjuk állni, hagy szívja magába a maradék levet is.

Gombás rizottó - Fotó: Wikipédia


A gombához öntsünk egy kis vizet (kb. 1 dl), és pároljuk puhára, ha szükséges, idő közben pótoljuk a vizet. Tehetünk erre is fűszereket, én egy kis gyros fűszerkeverékkel, és bazsalikommal szórtam meg. Ha a gomba puha, és elfőtte a levét, keverjük a rizshez, és kész is van. Tálaláskor szórjuk meg reszelt parmezánnal, és kínáljunk hozzá egy kis savanyúságot.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egyik legszebb saját készítésű ajándék

Először a Cotton Ball Lights közösségi oldalán láttam a csodaszép fotókat ezekről a különleges hangulatfényt adó"izzósorokról". Néhányszor jártam az oldalukon, de a mindössze 10 gömbös változatért sokalltam a közel 5000 Ft-ot, plusz szállítási díjat (fizetési módtól függően 900 és 1250 Ft). Végül nem rendeltem meg.
Aztán pár hét múlva beleakadtam a következő videóba:

És elhatároztam, hogy megcsinálom saját magam. Édesanyámékkal évekkel ezelőtt amúgyis megegyeztünk, hogy senki nem vesz a másiknak semmit, elég, ha együtt vagyunk ilyenkor. Ennek ellenére minden évben meglepjük egymást valami kis aprósággal, én próbálok kibújni az egyesség alól saját készítési ajándékokkal (karácsonyfadísz, mézeskalács).

Mi kell hozzá?
Rengeteg hímzőfonal - Jól járunk, ha amúgy is van otthon, és a színeket össze is tudjuk kombinálni. A többi az ízlésünkön múlik, hogy vidám, harsány, vagy valami bézses, mediterrán színvilágot szeretnénk viszontlátni. Érdemes a megajándékozott lakását ismerni.Ragas…

Törpesünit, de hogyan?

Az afrikai fehérhasú törpesünök háziasítása közel negyven évre tekint vissza. Ez nem túl hosszú idő. Ha azt is hozzávesszük, hogy Magyarországon ennél jelentősen rövidebb időről beszélhetünk, akkor nem is kell magyarázni, hogy nagy az információhiány a leendő gazdik körében. Nem egy tengerimalacról, nyúlról vagy hörcsögről van szó, amelynek a tartása már nem rejt titkokat, bármelyik állatkereskedésben pár mondatban elmondják a főbb tudnivalókat. Ami elég is. A törpesünik viszont még annyira "új" háziállatok, hogy aki felelős süngazdivá szeretne válni, annak alaposan, több forrásból is érdemes utánaolvasni a tartásának. Ebben próbálok segíteni mostani írásommal.
Évek óta vagyok törpesün tulajdonos, így számos dolgot megtapasztaltam, és elolvastam a tartásukkal kapcsolatban. A közösségi oldalakon több csoport tagja is vagyok, ahol újabb és újabb információkhoz jutok. Ellenben időről-időre elkenődöm, mikor olyan kérdéseket tesznek fel már süntulajok (tehát nem a sünbeszerzés el…

A hálószoba kompatibilis törpesün lak titkai

Közel öt éve tartok törpesünt, ezidő alatt pedig jópár furfangos, és kevésbé nyerő praktikát próbáltam ki. A cél persze kettős, egyrészt a törpesün számára élhető, a gazdiknak meg csöndes, sokáig tiszta ketrecet kell teremteni. Elmondom, én hogyan csinálom.
Az afrikai fehérhasú törpesünök kiváló társak olyan gazdik számára, akik például allergiásak a szőrre, tollra. A törpesün ugyanis nem allergizál, ezt én is megerősítem. Viszont nagyon kis szerethető állat, lehet simogatni (igen, tud szúrni, ha akar, de a törpesün gazdik ezt meg tudják szokni, és a törpesüni is megszokja, hogy a gazdit nem kell agyonszúrkálni, lelapítja a tüskéit), el is alszik rajtad, és viszonylag tiszta állat. Azért mondom, hogy viszonylag, mert a dolgát egy helyre (macskaalom) végzi, viszont imádja hajtani a kerekét, amiből kiszállni sem kíván, és oda is potyogtat. Így azt utána szépen szét is keni, meg a futás közben ki is potyoghat belőle. Persze képes bele is vizelni, ami meg kifolyik a kerékből.

Tippek törpe…